Są nowoczesnym narzędziem wykorzystywanym w celu zwiększenia sprzedaży oraz pozyskania nowych klientów. Karta podarunkowa jest bonem towarowym, który dzięki technologii może być wielokrotnie wykorzystywany aż do wyczerpania środków. W praktyce sprawia, że zakupy Twoich klientów, są o wiele większe niż nominalna wartość karty.
Ciekawym rozwiązaniem dla firm z branż B2B jest możliwość uruchomienia na bazie kart podarunkowych pre-paidowych systemów rozliczania z kontrahentami za produkty lub usługi.
Myśl kart podarunkowych zrodziła się w Stanach Zjednoczonych gdzie spotkała się z szeroką implementacją w biznesie i sprawdza się od wielu lat. Amerykanie jako jedni z pierwszych dostrzegli potęgę i korzyści płynące z wprowadzania na rynek kart przedpłaconych.
Popularność kart podarunkowych stale rośnie również w Europie. W 2010 wartość rynku na starym lądzie przekroczyła 164 mld EUR. [Przypis: badanie przeprowadzone przez MasterCard i Boston Consulting Group] Sam pomysł jest nieskomplikowany, jednak podkreślić należy, że marketing i dobry plan sprzedaży, są kluczowymi czynnikami sukcesu. Bez dotarcia do Klientów z ofertą, i dobrą motywacją pracowników na pierwszej linii, nawet najlepiej przygotowany program kat podarunkowych poniesie klęskę.
Programy kart podarunkowych są narzędziem marketingowym, których zadaniem, w dużym uogólnieniu, jest zwiększanie zysków firmy. Cel ten realizowany jest poprzez kilka niżej wymienionych faktów/zjawisk:
Klient obdarowany kartą jest dla nas albo nowym klientem, który pozna markę i produkty lub usługi, albo jest już obecnym klientem, który wyda w Twojej firmie więcej pieniędzy
Naturalny efekt pozyskania nowej wizyty. W przypadku nowego klienta jest to wzrost cykliczny
Według badań klient posługujący się kartą podarunkową wydaje ponad 2 razy więcej niż nominał karty podarunkowej
W przypadku zwrotów oddajesz Klientowi pieniądze w formie karty podarunkowej. Gwarantuje Ci to, że pieniądze fizycznie pozostają w firmie a w przypadku kolejnych zakupów, Klient wyda więcej niż posiada na karcie, czyli wygeneruje dodatkowy przychód
W przypadku Klientów, którzy nie wydadzą pełnej kwoty, lub po prostu zapomną o karcie, środki na niej dostępne nigdy nie zostaną zrealizowane. Po wygaśnięciu ważności karty środki te Twoja firma będzie mogła zaksięgować jako przychód
Zyskujesz dodatkowy instrument, który udrożni Twojej firmie nowy kanał dotarcia do klientów oraz zwiększenia przychodów
Z marketingowego punktu widzenia zyskujesz dodatkowy nośnik reklamy Twojej marki jakim jest sama karta
Eleganckie opakowanie i wygląd karty staje się symbolem wyjątkowego statusu przynależności do grona klientów Twojej firmy
W przypadku klientów, którzy dokonają rejestracji karty zyskujesz cenne dane osobowe, a przede wszystkim kontaktowe, które wykorzystane w umiejętny sposób (komunikacja email/sms) mogą przynieść wiele mierzalnych korzyści
W najmniej skomplikowanym modelu, z systemu możesz rozpocząć korzystanie już pierwszego dnia od podpisania umowy
Oferowany przez nas System jest otwarty na integracje z systemami zewnętrznymi
Realizujemy wdrożenia pod klucz. Jeśli jesteś zainteresowany specyficznymi funkcjonalnościami omówimy wspólnie założenia projektu, przygotujemy specyfikacje techniczne nowych funkcji
Zero zmartwień o infrastrukturę. Nie interesują Cię kwestie techniczne, infrastrukturalne, sieciowe, softwarowe, kosztowne licencje. Otrzymujesz usługę w ramach określonej opłaty miesięcznej
Jeśli posiadasz własne data center i chcesz posiadać system w ramach własnej infrastruktury, pomożemy Ci we wdrożeniu, określimy wymagania sprzętowe, systemowe oraz udzielimy wsparcia technicznego dla aplikacji w okresie jej eksploatacji
System wyposażony jest w moduł raportowy, który pozwoli w łatwy sposób rozliczać się ze sprzedaży i użycia kart w lokalizacjach
Poszukaj parnterów którzy mogą zwiększyć zasięg twojej oferty. Pozyskaj nowe kanały sprzedaży
Zainwestuj w dobre szkolenie personelu – do każdych zakupów dosprzedawaj kartę
Zrób konkurs dla sprzedawców na najefektywniejszą sprzedaż kart podarunkowych. Jeśli Twoim pracownikom będzie się opłacało sprzedawać więcej kart to Twoje zyski wzrosną
Dobrze wyeksponuj kartę w sklepie i na stronie WWW – zrób promocje, zamiast dawać rabat 10%, daj klientowi kartę podarunkową opiewającą na wartość rabatu
Karta podarunkowa jest kartą typu pre-paid, stanowiącą odpowiednik gotówki, umożliwiającą dokonywanie zakupów. Sprzedaż karty podarunkowej nie jest sprzedażą towaru lub świadczeniem usługi. Wpłatę pieniędzy przez klienta na kartę podarunkową traktuje się jako zaliczkę na poczet późniejszej sprzedaży produktów lub usług. Takie wpłaty są wyłączone z przychodów. Przychód uznaje się w chwili gdy klient dokonuje transakcji z użyciem karty lub karta traci swoją ważność (z dokładnością do postanowień regulaminu programu karty podarunkowej, który musisz posiadać), wtedy również powstaje sprzedaż i obowiązek podatkowy.
Skontaktuj się z nami a pomożemy Ci przygotować regulamin programu kart podarunkowych oraz wyjaśnimy kwestie związane z obsługą księgową.